#1 2012-08-22 03:54:58

Narrator

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-08-21
Posty: 9
Punktów :   

Tworzenie postaci

Okej. Będziemy bazować na Fallout PnP, systemie RPG który oparty jest na tym znanym z gier.
PDF gdzie jest on opisany można zassać stąd -> http://www.speedyshare.com/fRx9t/fallout.pdf

Jak stworzyć postać?
Zaczynamy od wyboru rasy naszej postaci. PnP zakłada że gracz może wcielić się w: Człowieka, Ghula, (Super)Mutanta, Półmutanta, Szpona Śmierci, Psa i Robota. My wyłączymy sobie z tego na pewno psa. Zalecałbym też nie przesadzanie i ograniczenie się po prostu do ludzi. Chociaż nie mówię nie na pozostałe, jednak w takim wypadku... Sami zaglądajcie do PnP. Każdy zaczyna na pierwszym poziomie doświadczenia.

Cechy główne
Jest ich siedem. Każda rasa ma minimalną i maksymalną wartość danej cechy której nie można przekroczyć. W przypadku ludzi w każdym jest to 1 i 10. Wartością przeciętną dla człowieka w każdej cesze jest 5. Łącznie do wydania mamy tutaj 33 puntków.
Te cechy to:
Siła (SI)
Percepcja (PE)
Wytrzymałość (WT)
Charyzma (CH)
Inteligencja (IN)
Zręczność (ZR)
Szczęście (SZ)

Cechy drugorzędne
To już was nie interesuje, tym zajmę się ja. W ich skład wchodzą punkty wytrzymałości, klasa pancerza, udźwig i tym podobne rzeczy.

Umiejętności
Każdy bohater musi wybrać sobie trzy umiejętności główne w których jest szczególnie uzdolniony, i do każdej z nich otrzymuje stałą, jednorazową premię wynoszącą 20%. Te trzy łatwiej będzie też rozwijać w dalszym etapie gry.

Lista umiejętności:

Broń palna
Broń ciężka
Broń energetyczna
Walka wręcz
Walka bronią
Rzucanie
Pierwsza pomoc
Medycyna
Skradanie
Otwieranie
Kradzież
Pułapki
Nauka
Naprawa
Pilotaż
Przemowa
Handel
Hazard
Sztuka przetrwania

Na wartości umiejętności wpływają cechy główne, profity oraz wyższy poziom. Waszym zadaniem jest ustalenie po prostu które trzy cechy wybieracie. Jeśli ktoś chce zobaczyć ich szczegółowe opisy, to są one na 16 stronie pdfa.

Karma
Jest o ni mniej, ni więcej niż mechaniczne określenie reputacji/charakteru waszego bohatera wyrażone w punktach. Przeciętny człowiek ma 0 karmy. Co na nią wpływa? Konkretne zachowania postaci. Przykładowo, za pomoc potrzebującej osobie można uzyskać +10 punktów karmy, a za morderstwo niewinnego -30. Za rozbrojenie bomby atomowej +100, a za zdetonowanie takowej -500. Czyli jak widać, 'prościej' jest być tym złym niż dobrym. Co nie powinno dziwić.
Wy możecie na starcie przypisać sobie ileś punktów karmy, nie mniej niż -50 i nie więcej niż 50.
Po co to? Z karmą związana jest część profitów jakie może posiadać bohater, do tego określać będzie w pewnym stopniu nastawienie NPC'ów do bohatera.

Profity.
Co kilka poziomów (Zaleznie od wybranej rasy, w przypadku człowieka, co 3) postać otrzymuje profity. Czasem zwiększają one po prostu cechę główną, umiejętność, albo robią inne.. Dziwne rzeczy. Niektóre profity mają kilka poziomów, czyli po prostu można je wybrać kilka razy (Np. Traper. Można go wybrać trzy razy, i za każdym razem daje +25% do sztuki przetrwania). Profity mają także swoje wymagania względem cech głównych, umiejętności i poziomu postaci. Ich lista znajduje się na 34 stronie pdf'a. Na pierwszym poziomie, nie posiadacie żadnych profitów.

Przykładowa karta postaci

Wygląd: Obrazek/Zdjęcie
Imię: Kazim
Rasa: Człowiek
Koncept: Łowca Niewolników
Poziom: 6
Cechy główne:
   Siła 9
   Percepcja 7
   Wytrzymałość 6
   Charyzma 2
   Inteligencja 6
   Zręczność 7
   Szczęście 3
Umiejętności główne: Broń palna, Walka bronią, handel
Profity: Krzepa, Mistrz Kamasutry
Karma: -50

Opis: Nie za długi opis przedstawiający postać, jej myślenie i nastawienie do świata, to co przeżyła i tym podobne

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.demonsovchaos.pun.pl www.shahrukhikajol.pun.pl www.managerdmp.pun.pl www.metin3birth.pun.pl www.narutoakatsuki.pun.pl